Toimitusehdot

Moko.fi verkkokaupan toimitusehdot
Tarkistettu 11.4.2017

YLEISTÄ VERKKOKAUPASTA

Verkkokaupan tuotteita myy Moko Oy, y-tunnus 0839862-3. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

TILAAMINEN

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön, jos olet rekisteröitynyt asiakkaaksemme tilausta tehdessä.

MAKSUTAVAT

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken, luottokortit ja Collector-lasku sekä Paytrail-tili.

MAKSUPALVELUNTARJOAJA

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

PAYTRAIL-TILI

Paytrail säästää sinut toistuvilta toimitus- ja maksutietojen syöttämisiltä verkko-ostoksilla. Rekisteröidy ja liitä korttitietosi (debit tai credit) käyttäjätiliisi vain kerran. Jatkossa vahvistat ostoksesi tuhansissa eri verkkokaupoissa yksillä tunnuksilla. Palvelu on ilmainen.

Näin se toimii

1. Siirry verkkokaupassa maksamaan ostoksesi. Luo ilmaiset Paytrail-tunnukset maksun yhteydessä, tunnistaudu pankkitunnuksillasi ja jatka maksamaan.

2. Lisää maksukortti (debit tai credit). Kortin tallentaminen ja maksaminen on turvallista.

Tiedot tallentuvat turvallisesti Paytrailin palveluun. Voit kirjautua milloin vain käyttäjätilillesi uudestaan Paytrail.comissa ja tutustua ostohistoriaasi sekä hallinnoida käyttäjätietojasi. Jatkossa vahvistat ostoksesi yksillä tunnuksilla tuhansissa eri verkkokaupoissa!

COLLECTOR-LASKU/OSAMAKSU

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka.

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.

Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)

Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät täältä.

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät täältä.

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät täältä.
Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

TOIMITUSAIKA

Postitamme tuotteita arkipäivinä. Lähetys tapahtuu viiden arkipäivän sisällä tilauksestasi.

TOIMITUSTAPA JA TOIMITUSKULUT

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Matkahuollon kuljettamista yli 150 euron tilauksista emme peri toimituskuluja, ei koske erikoistoimituksia (isokokoiset tuotteet) ja ALE-tuotteita. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimitustavaksi on valittavissa tuotteesta riippuen Matkahuollon Lähi- tai Bussipaketti, Postin kirje, tai nouto myymälästä. Isokokoisten tuotteiden toimituksesta sovitaan aina erikseen.

Sopimuksen mukaan (Isokokoisten tuotteiden toimitus)
Kun ostat verkkokaupasta Moko Oy:n isokokoiseksi määrittelemän tuotteen, toimitustavaksi annetaan ”Nouto Punavuoren myymälästä”. Kuljetuksen hinta ei sisälly verkkokaupan laskun loppusummaan. Kun olet ostanut tuotteen, olemme sinuun yhteydessä kuljetuksesta / noudosta. Vaihtoehtoina on ulkopuolinen kuljetuspalvelu tai itse järjestämäsi nouto Moko Marketista (Perämiehenkatu 10, 00150 Helsinki).

MATKAHUOLTO

Matkahuollon Lähipaketti tai Bussipaketti. Matkahuolto lähettää vastaanottajalle ennakkoilmoituksen seurantalinkkeineen, kun Matkahuolto on ensimmäisen kerran lukenut lähetyksen lähtöasemalta vastaanotetuksi. Matkahuollon toimipaikkojen lisäksi tilaukset voi noutaa asiamiespisteistä ja kaikista Suomen Lähikauppa Oy:n Siwa-, Valintatalo- ja Euromarket-myymälöistä.

Matkahuollon kautta lähetettävän paketin maksimipaino voi olla 55 kg ja tilavuus 0,5 m3.

Lähi-paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai lähettäjän valitsemaan pakettipisteeseen 1-3 arkivuorokauden kuluessa.

Paketit voi lähettää Matkahuolloista, asiamiespisteistä ja yrityspalvelupisteistä ja noutaa Matkahuolloista, asiamiespisteistä, kaikista palvelupisteistä ja pakettiautomaateista.

Yksi lähetys voi sisältää enintään viisi pakettia. Lähetyksen enimmäismitat: tilavuus (pituus x leveys x korkeus) on 0,5 m3, yhden sivun pituus 200 cm ja paino 30 kg.

Bussipaketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1 arkivuorokauden kuluessa. Kuljetusaika voi olla pidempi silloin, kun kuljetusreitti edellyttää bussinvaihtoa.

Paketin voi lähettää ja noutaa Matkahuolloista ja asiamiespisteistä ja noutaa Matkahuolloista.
Yksi lähetys voi sisältää enintään kymmenen pakettia. Paketin enimmäismitat: pisin sivu enintään 230 cm ja paketin pituus + leveys + korkeus enintään 300 cm ja paino 55 kg.

KIRJE

Pienikokoiset tuotteet voidaan toimittaa postitse kirjeenä. Tämä toimitustapa on valittavissa vain niille yksittäisille tuotteille joiden lähetyksen enimmäiskoko on: leveys 250mm, pituus 353mm, paksuus 30mm. Ota yhteyttä myymälään, jos useampi haluamasi tuote ilmiselvästi mahtuu edellä mainittuihin mittoihin. Järjestelmä mahdollistaa kirjemaksun vain yhdelle tuotteelle kerrallaan.

NOUTO

Paketti on myös mahdollista noutaa sopimuksen mukaan arkisin klo 08.00-17.00 liikkeestämme Moko Market Café & Store, Perämiehenkatu 10, 00150 Helsinki. Säilytämme maksettuja tuotteita kaksi (2) viikkoa veloituksetta, jonka jälkeen perimme 5,00€ / viikko säilytysmaksua. Mikäli pakettia ei olla noudettu kahden kuukauden sisällä maksuhetkestä tuote palautuu Moko Oy:n haltuun.

VAIHTO JA PALAUTUSEHDOT

Uuden 13.6.2014 voimaan astuneen EU-säädöksen mukaan kuluttajan maksuton palautusoikeus poistuu, josta lähtien asiakas maksaa palautuskulut itse. Ilmainen palautusoikeus koskee edelleen viallisia sekä virheellisiä tuotteita. Kuluttajan on tehtävä peruutusilmoitus Moko Marketille 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja palautettava tavara 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta (14 + 14). Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Mikäli haluat palautta tuotteen, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ([email protected]).
Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:
• asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
• pankkitilinumerosi
• kopio Moko Oy:n tilausvahvistuksesta mikäli se on sinulla tallella

Palautusosoite:
Moko Oy
Perämiehenkatu 10
00150 Helsinki

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

ONGELMATILANTEET KULJETUKSESSA SEKÄ VIALLISTEN TUOTTEIDEN OSALTA

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen [email protected] tai postitse:

Moko Oy
Perämiehenkatu 10
00150 Helsinki

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Matkahuoltoon.

MUUTA

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Moko Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.